Social media w służbie językowego biznesu – o czym warto wiedzieć

Co czwarta osoba osoba w Polsce wykorzystuje Facebooka w celach prywatnych. Social media stały się dla nas sposobem na kontakt ze znajomymi, miejscem wymiany doświadczeń i źródłem inspiracji. Nic więc dziwnego, że w takich warunkach Facebook, Instagram, YouTube czy Snapchat stały się niezwykle popularnymi narzędziami marketingowymi.

Co czwarta osoba osoba w Polsce wykorzystuje Facebooka w celach prywatnych. Social media stały się dla nas sposobem na kontakt ze znajomymi, miejscem wymiany doświadczeń i źródłem inspiracji. Nic więc dziwnego, że w takich warunkach Facebook, Instagram, YouTube czy Snapchat stały się niezwykle popularnymi narzędziami marketingowymi.

Osobiście chwalę sobie korzystanie z Facebooka czy Instagrama. Dawno, dawno temu patrzyłam na te wschodzące platformy przez palce, żyjąc w przekonaniu, że są jedynie modą, która bardzo szybko przeminie. Sama założyłam konto na Facebooku dopiero w momencie, kiedy zmusiła mnie do tego sytuacja – chcąc utrzymać kontakt z pewną grupą osób i być na bieżąco w studenckich sprawach, uległam. 

Z czasem przekonałam się, że social media to świetny sposób nie tylko na utrzymanie codziennego kontaktu ze znajomymi, którzy rozpierzchli się po całej Polsce, ale również doskonały sposób na odnalezienie tych ludzi, którzy mają zainteresowania podobne do moich i chcą dzielić się z innymi cennym doświadczeniem. 

Nie wiem czy wiesz ale około 80% osób czytających ten wpis, znalazła się tutaj za pośrednictwem social media! Zdziwiony? Ja nie! 

Portale społecznościowe to świetnie działające kanały komunikacji, które pomagają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Mogą okazać się niezastąpionym narzędziem marketingowym dla każdego – nie ważne, czy prowadzisz własną działalność jako nauczyciel języka obcego, czy też zarządzasz wielką szkołą językową. 

Dlaczego warto prowadzić firmowy profil na Facebooku lub Instagramie?

Dlaczego warto prowadzić firmowy profil na Facebooku lub Instagramie?

Jeśli prowadzisz swoją własną firmę, powinieneś zastanowić się poważnie nad prowadzeniem własnych kanałów social media. Korzystanie z podstawowych narzędzi udostępnianych przez największe portale społecznościowe jest bardzo intuicyjne i każdy może spróbować swoich sił w promowaniu własnej marki. 

Oto lista 4 powodów, dla których warto zapoznać się od biznesowej strony z social media. 

1. Możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.

1. Możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.

Facebook dla wielu osób jest cennym źródłem informacji. Użytkownicy tego portalu społecznościowego obserwują interesujące ich strony, zapisują się do grup tematycznych, aby zasięgnąć informacji, dyskutują z innymi osobami. 

Często też to właśnie Facebook staje się miejscem, w którym ludzie dowiadują się więcej o firmach, których usługami są zainteresowani.

Jeśli twoja firma ma swój profil na Facebooku, z jego pomocą masz szansę dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, którzy nigdy nie dowiedzieliby się o twojej działalności drogą poczty pantoflowej.

social media o czym warto pamiętać

2. Wyróżnienie spośród konkurencji

2. Wyróżnienie spośród konkurencji

Czasami nie trzeba odejść daleko od lokalu firmy A, żeby trafić na lokal firmy B, która zajmuje się działalnością o tym samym charakterze, co wspomniana firma A. Niedaleko mieści się również biuro konkurencyjnej firmy C…

Czy wiesz, która z tych firm będzie przyciągać do siebie większą grupę nowych klientów? Ta, która tych klientów czymś do siebie przekona i wyróżni się na tle konkurencji. Portale społecznościowe i aktywność na biznesowym profilu może zapewnić twojej działalności taką właśnie rozpoznawalność!

3. Nawiązanie kontaktu z klientem

3. Nawiązanie kontaktu z klientem

Social media to narzędzie, które daje ci jedyną w swoim rodzaju możliwość nawiązania kontaktu z klientem jeszcze zanim klient ten zawita osobiście do twojej firmy. Dodatkowo, kiedy już klient zdecyduje się na skorzystanie z twoich usług, to właśnie za pomocą Facebooka i Instagrama możesz mu o sobie przypominać pomiędzy kolejnymi spotkaniami na żywo. 

Warto pamiętać o tym, że wiele osób, szukając informacji o usługach, ceni sobie możliwość szybkiego kontaktu za pośrednictwem Facebooka.

4. Tańsza reklama

4. Tańsza reklama

Chcesz zareklamować swoją działalność ale przerażają cię koszta związane z zamieszczeniem ogłoszenia w lokalnej prasie? Wywieszenie baneru nie wchodzi w grę, a roznoszenie ulotek wiąże się z wieloma godzinami spędzonymi na bieganiu po mieście? 

Facebook i na to ma radę! Korzystając z reklam zapewnianych przez internetowego giganta, masz możliwość dotarcia do potencjalnych odbiorców znacznie mniejszym kosztem, niż w przypadku tradycyjnych kanałów.

Lepiej, żebyś nie...

Lepiej, żebyś nie...

Jak to mówią – błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi. I jakkolwiek ciężko się nie zgodzić z tym twierdzeniem, warto podjąć pewne działania, które uchronią przed popełnieniem podstawowych błędów w social media.

1. Brak pomysłu

1. Brak pomysłu

Bardzo częstym błędem popełnianym przez osoby, które decydują się na prowadzenie profili biznesowych w social media jest brak pomysłu na ich działanie. 

Często profile te powstają, ponieważ „wszyscy mają” albo „bo ten pomysł wydawał się dobry i trzeba było zrealizować go od razu”. Zapewniam, że nie tędy droga.

Zanim założysz Facebookowy profil swojej działalności musisz zastanowić się poważnie nad następującymi elementami:

  • do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem;
  • jakie informacje o sobie i swojej działalności chcesz przekazać;
  • czym chcesz wyróżnić się na tle konkurencji. 

Kiedy przemyślisz sobie te trzy sprawy i zaplanujesz swoją strategię działania – wtedy dopiero możesz ruszać do akcji. 

social media o czym warto pamiętać

2. Brak czasu

2. Brak czasu

Profil założony, pierwsze posty dodane, jednak okazuje się, że po dobrym początku nie masz więcej czasu na pisanie kolejnych tekstów na swoją stronę, a robienie zdjęć nie sprawia już takiej wielkiej frajdy? Powoli zaczynasz się zastanawiać, czy może nie zrezygnować z tego…

Uwaga na tę pułapkę!

Jeśli już decydujesz się na prowadzenie strony swojej działalności i obecność w sieci, musisz narzucić sobie pewną dyscyplinę. Działania promocyjne to w przypadku właściciela biznesu część jego pracy. Takiej samej pracy jak wykonywanie usługi na rzecz klienta czy zajmowanie się sprawami administracyjnymi. I w taki sposób należy traktować zarządzanie profilami Facebookowymi. 

Nie można również zapominać, że zaniedbany profil może skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów. 

Wiesz, co sobie pomyśli klient, który wejdzie na profil twojej firmy na fejsie i zwróci uwagę na to, że ostatni post jest sprzed dwóch lat? Pomyśli sobie, że twoja firma już nie istnieje!

3. O wszystkim i o niczym

3. O wszystkim i o niczym

Profil na Instagramie i strona na Facebooku to nie miejsce, które ma pełnić rolę pamiętnika. To miejsce, dzięki któremu twoi potencjalni klienci mają mieć możliwość poznania twojej firmy i dowiedzenia się kim dokładnie jesteś. Jeśli więc jesteś nauczycielem i udzielasz lekcji z języka obcego, to zapewniam cię, że nie przekonasz do siebie potencjalnych uczniów, pisząc do nich o zakupionych ostatnio butach. 

Na swoim biznesowym profilu trzymaj się tych tematów, które wiążą się w jakiś sposób z prowadzoną przez ciebie działalnością.

4. Prawa autorskie

4. Prawa autorskie

Przygotowujesz posty i chcesz, żeby były one przyozdobione ładnymi zdjęciami i profesjonalnie wyglądającą grafiką – to oczywiste. Zbierając materiały do swoich postów musisz jednak pamiętać o tym, że ich większość jest chronionych prawami autorskimi. Nielegalne wykorzystanie cudzej własności może ciągnąć za sobą nieprzyjemne konsekwencje. Zanim więc zdecydujesz się na wykorzystanie zdjęcia, grafiki czy podkładu muzycznego – upewnij się, że możesz to zrobić.

Social media mogą być bardzo przydatne w prowadzeniu działalności biznesowej. Czasami jednak, zupełnie niesłusznie, wzbudzają one niechęć przedsiębiorców. Niektóre osoby boją się rozpocząć z nimi swoją przygodę. 

Ty się nie bój, działaj!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Odkryj więcej...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *