Planowanie idealnego dnia z naszą drugą połówką może okazać się nie lada wyzwaniem. Gdzie pójść, co zobaczyć, w której knajpie zjeść kolację? Tyle niewiadomych! Pomóż swoim uczniom i wspólnie zaplanujcie randkę idealną!
Czas potrzebny na przygotowanie: 5 minut
Czas na przeprowadzenie ćwiczenia: około 15-20 minut
Potrzebne materiały:
- menu z restauracji;
- repertuar kinowy;
- informacje o atrakcjach turystycznych w wybranym mieście.


Odpowiednie przygotowanie
Przed zajęciami poświęć chwilę na znalezienie menu restauracji, repertuarów kinowych i informacji o atrakcjach turystycznych w nauczanym przez Ciebie języku. Wydrukuj je, żeby twoi uczniowie mogli z nich skorzystać w trakcie lekcji.
Do dzieła!
Na początku zajęć rozdaj uczniom przygotowane materiały autentyczne lub podaj listę stron internetowych, na których będą mogli znaleźć potrzebne informacje.
Zadaniem twoich uczniów jest zaplanowanie randki idealnej na podstawie otrzymanych materiałów autentycznych oraz przygotowanie krótkiej wypowiedzi, w której uzasadnią swoje wybory.
Kiedy wszyscy będą gotowi, poproś uczniów o zaprezentowanie ich planu na randkę idealną. Później przejdźcie do dyskusji, w której każdy będzie mógł uzasadnić dokonany przez siebie wybór.

Twoi uczniowie przećwiczą:
- nowe i znane sobie słownictwo związane z jedzeniem i miejskimi atrakcjami;
- argumentowanie swoich wyborów w wybranym języku obcym;
- tworzenie wypowiedzi pisemnych;
- czas przyszły (przy planowaniu randki) i czas przeszły (przy pisaniu relacji w przebiegu spotkania).
Najnowsze inspiracje


Celuj w dialog!
Dorośli uczniowie, przychodzący na lekcje języka obcego, doskonale wiedzą, że ważnym elementem nauki języka jest ćwiczenie ustnych wypowiedzi. Nie wszyscy jednak są skorzy do tego,


Gramatyka – przepowiadanie przyszłości
Większość z nas chciałaby zapewne wiedzieć, co spotka nas w przyszłości. Nowe zawodowe wyzwania? Wielka miłość? Zwycięski los na loterii, zapewniający ogromną wygraną? Wróżby, dające


Rozgrzewka – co będziemy dzisiaj robić
Uczniowie, którzy przychodzą na lekcję języka obcego, bardzo często zastanawiają się, co też ciekawego spotka ich w sali zajęciowej tym razem. To zainteresowanie można wykorzystać