Czy znasz chociaż jedną przedstawicielkę płci pięknej, która nigdy nie wypowiedziała tego magicznego zdania: nie mam się w co ubrać? Jeśli podobnie jak my podchodzisz z dystansem do spraw garderobianych dylematów, koniecznie zapoznaj się z naszą inspiracją na przećwiczenie ubraniowego słownictwa!
Czas potrzebny na przygotowanie: 3 minuty
Czas na przeprowadzenie ćwiczenia: około 15 minut
Potrzebne materiały:
- czyste kartki papieru;
- długopisy do notowania;
- kolorowe czasopisma kobiece.
Odpowiednie przygotowanie
Przed lekcją zbierz niewielką kolekcję kolorowych czasopism dla kobiet, w których uczestnicy zajęć będą mogli znaleźć reklamy ubrań i przygotowane przez redakcję przykłady stylizacji. Im więcej zdjęć ubrań w gazecie, tym lepiej!
Do dzieła!
Na początku lekcji poproś każdą osobę o przygotowanie listy, na której znajdzie się od 8 do 9 wyśnionych elementów garderoby. Kiedy listy będą gotowe wspólnie porównajcie słownictwo i przygotujcie zestaw nieznanych uczniom do tej pory elementów wyposażenia szafy.
W drugim etapie ćwiczenia rozdaj uczniom kolorowe magazyny i poproś o wycięcie zdjęć, na których znajdują się wymarzone przedmioty. Na wykonanie tej części ćwiczenia wyznacz konkretną ilość czasu np. 3 minuty. Kiedy uczniowie skompletują już swoją szafę, przedyskutujcie wspólnie dokonane wybory. Możecie też dokładnie opisać stworzone stylizacje.
Twoi uczniowie przećwiczą:
- słownictwo związane z ubraniami;
- słownictwo związane z robieniem zakupów;
- uzasadnianie dokonanych wyborów w języku obcym;
- przedstawianie swoich argumentów w dyskusji.
Najnowsze inspiracje
Celuj w dialog!
Dorośli uczniowie, przychodzący na lekcje języka obcego, doskonale wiedzą, że ważnym elementem nauki języka jest ćwiczenie ustnych wypowiedzi. Nie wszyscy jednak są skorzy do tego,
Gramatyka – przepowiadanie przyszłości
Większość z nas chciałaby zapewne wiedzieć, co spotka nas w przyszłości. Nowe zawodowe wyzwania? Wielka miłość? Zwycięski los na loterii, zapewniający ogromną wygraną? Wróżby, dające
Rozgrzewka – co będziemy dzisiaj robić
Uczniowie, którzy przychodzą na lekcję języka obcego, bardzo często zastanawiają się, co też ciekawego spotka ich w sali zajęciowej tym razem. To zainteresowanie można wykorzystać