nie mam w co się ubrać

Słownictwo – nie mam w co się ubrać!

Czy znasz chociaż jedną przedstawicielkę płci pięknej, która nigdy nie wypowiedziała tego magicznego zdania: nie mam się w co ubrać? Jeśli podobnie jak my podchodzisz z dystansem do spraw garderobianych dylematów, koniecznie zapoznaj się z naszą inspiracją na przećwiczenie ubraniowego słownictwa!

Czas potrzebny na przygotowanie: 3 minuty

Czas na przeprowadzenie ćwiczenia: około 15 minut

Potrzebne materiały:

  • czyste kartki papieru;
  • długopisy do notowania;
  • kolorowe czasopisma kobiece.
nie mam w co się ubrać

Odpowiednie przygotowanie

Przed lekcją zbierz niewielką kolekcję kolorowych czasopism dla kobiet, w których uczestnicy zajęć będą mogli znaleźć reklamy ubrań i przygotowane przez redakcję przykłady stylizacji. Im więcej zdjęć ubrań w gazecie, tym lepiej!

Do dzieła!

Na początku lekcji poproś każdą osobę o przygotowanie listy, na której znajdzie się od 8 do 9 wyśnionych elementów garderoby. Kiedy listy będą gotowe wspólnie porównajcie słownictwo i przygotujcie zestaw nieznanych uczniom do tej pory elementów wyposażenia szafy. 

W drugim etapie ćwiczenia rozdaj uczniom kolorowe magazyny i poproś o wycięcie zdjęć, na których znajdują się wymarzone przedmioty. Na wykonanie tej części ćwiczenia wyznacz konkretną ilość czasu np. 3 minuty. Kiedy uczniowie skompletują już swoją szafę, przedyskutujcie wspólnie dokonane wybory. Możecie też dokładnie opisać stworzone stylizacje. 

Twoi uczniowie przećwiczą:

  • słownictwo związane z ubraniami;
  • słownictwo związane z robieniem zakupów;
  • uzasadnianie dokonanych wyborów w języku obcym;
  • przedstawianie swoich argumentów w dyskusji.

Najnowsze inspiracje

ćwiczenie na czas przyszły
Gramatyka
Teacher's Corner

Gramatyka – przepowiadanie przyszłości

Większość z nas chciałaby zapewne wiedzieć, co spotka nas w przyszłości. Nowe zawodowe wyzwania? Wielka miłość? Zwycięski los na loterii, zapewniający ogromną wygraną? Wróżby, dające

Czytaj »
Rozgrzewka - co będziemy dzisiaj robić
Inspiracje
Teacher's Corner

Rozgrzewka – co będziemy dzisiaj robić

Uczniowie, którzy przychodzą na lekcję języka obcego, bardzo często zastanawiają się, co też ciekawego spotka ich w sali zajęciowej tym razem. To zainteresowanie można wykorzystać

Czytaj »
Mowa zależna - lekcje z cytatami
Gramatyka
Teacher's Corner

Mowa zależna – lekcje z cytatami

Mowa zależna – chociaż to brzmi bardzo poważnie, używamy jej powszechnie w codziennych rozmowach. O tym, jak przećwiczyć ją w prosty i ciekawy sposób na

Czytaj »

Zapisz się do newsletter'a

Please wait...

Dziękujemy!

Zapisz się do newsletter'a

Please wait...

Dziękujemy!