Odrobina rywalizacji jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Jeśli chcesz zachęcić swoich uczniów do aktywnej pracy w grupie przedstawiamy nasz pomysł na drużynowy konkurs ze znajomości słownictwa!
Czas potrzebny na przygotowanie: około 5 minut
Czas przeprowadzenia: 15-20 minut
Potrzebne materiały:
- karty StoryBits
- kartka papieru
- długopis
Odpowiednie przygotowanie
Ze swojego zestawu StoryBits wybierz te karty, które wiążą się z ostatnio omawianymi na zajęciach tematami. Każdej karcie nadaj tytuł związany z przedstawioną na niej sytuacją lub przedmiotami.
Do dzieła!
Na początku zajęć podziel swoich uczniów na dwie drużyny – A i B. Każdej z nich wręcz po jednej karcie tak, żeby druga drużyna nie miała szansy zobaczyć przedstawionej na niej ilustracji.
Daj każdej drużynie czas na stworzenie listy dziesięciu słów związanych z kartą. Warunek jest jeden – słownictwo musi skupiać się na tym, co zostało przedstawione na karcie, a nie być jedynie luźnym skojarzeniem do ilustracji.
Kiedy każda drużyna opracuje swoją listę słów, zaczynamy zabawę.
Pierwsza będzie odpowiadała drużyna A. Na początku przedstaw jej członkom temat karty, z którą pracowała drużyna B (nie pokazuj jednak samej karty). Zadaniem członków drużyny A jest odgadnięcie zapisanych przez drużynę B słów. Za każde odgadnięte słowo drużyna A otrzymuje jeden punkt, za każde słowo z listy, którego nie uda się odgadnąć traci jeden punkt.
Kiedy drużyna A skończy odpowiadać, odpowiada drużyna B.
Twoi uczniowie przećwiczą:
- słownictwo z poprzednich zajęć;
- pisownię słownictwa;
- pracę w grupie.
Najnowsze inspiracje
Celuj w dialog!
Dorośli uczniowie, przychodzący na lekcje języka obcego, doskonale wiedzą, że ważnym elementem nauki języka jest ćwiczenie ustnych wypowiedzi. Nie wszyscy jednak są skorzy do tego,
Gramatyka – przepowiadanie przyszłości
Większość z nas chciałaby zapewne wiedzieć, co spotka nas w przyszłości. Nowe zawodowe wyzwania? Wielka miłość? Zwycięski los na loterii, zapewniający ogromną wygraną? Wróżby, dające
Rozgrzewka – co będziemy dzisiaj robić
Uczniowie, którzy przychodzą na lekcję języka obcego, bardzo często zastanawiają się, co też ciekawego spotka ich w sali zajęciowej tym razem. To zainteresowanie można wykorzystać