Dzisiaj mamy aktywność przeznaczoną dla anglistów, których uczniowie potrzebują poćwiczyć spekulowanie na temat teraźniejszości, przyszłości i przeszłości z wykorzystaniem czasowników modalnych.
Czas potrzebny na przygotowanie: 5 minut
Czas potrzebny na przeprowadzenie ćwiczenia: około 15 minut
Potrzebne materiały:
- monety zagranicznych walut
Odpowiednie przygotowanie
Zgromadź jak największą liczbę monet zagranicznych walut. Im większa ich różnorodność, tym lepiej. Boisz się, że posiadane przez ciebie monety są zbyt zniszczone? Spokojnie! W przypadku tej zabawy im więcej śladów użytkowania na przedmiocie, tym lepiej.
Do dzieła!
Każdemu ze swoich uczniów rozdaj monety. Daj swoim uczniom czas na dokładne obejrzenie przedmiotów. Przed przejściem do właściwego ćwiczenia możecie wspólnie omówić, z jakiego kraju pochodzą dane monety.
Głównym zadaniem uczniów jest przedstawienie historii o tym, do kogo należała dana moneta. Uczniowie muszą opisać wygląd byłego właściciela, powiedzieć czym się zajmował i jak stracił daną monetę. Najważniejsze, żeby odpowiedzi się nie powtarzały i żeby uczniowie wykorzystali jak najszersze spektrum czasowników modalnych! W drugiej części uczniowie mogą opowiedzieć o tym, kto będzie następnym właścicielem przedmiotu.
Twoi uczniowie przećwiczą:
- czasowniki modalne (might, may, must, can’t, must have, can’t have, might have…)
- opisywanie osób.
Najnowsze inspiracje
Celuj w dialog!
Dorośli uczniowie, przychodzący na lekcje języka obcego, doskonale wiedzą, że ważnym elementem nauki języka jest ćwiczenie ustnych wypowiedzi. Nie wszyscy jednak są skorzy do tego,
Gramatyka – przepowiadanie przyszłości
Większość z nas chciałaby zapewne wiedzieć, co spotka nas w przyszłości. Nowe zawodowe wyzwania? Wielka miłość? Zwycięski los na loterii, zapewniający ogromną wygraną? Wróżby, dające
Rozgrzewka – co będziemy dzisiaj robić
Uczniowie, którzy przychodzą na lekcję języka obcego, bardzo często zastanawiają się, co też ciekawego spotka ich w sali zajęciowej tym razem. To zainteresowanie można wykorzystać