Stopniowanie przymiotników w języku angielskim może być nie lada wyzwaniem dla tych uczniów, którzy znajdują się dopiero na początku swojej językowej przygody. Zastanawiasz się jak uprzyjemnić i ułatwić im zapoznanie się ze stopniowaniem? Sprawdź nasza najnowszą inspirację!
Czas potrzebny na przygotowanie: 2 minuty
Czas na przeprowadzenie ćwiczenia: około 10-15 minut
Potrzebne materiały:
- karty Memome Comparatives;
- długopis;
- kartka papieru;
- słownik.
Odpowiednie przygotowanie
Przed zajęciami poświęć chwilę na sprawdzenie, jakie przymiotniki zostały zobrazowane na kartach Memome.
Podpowiadamy, że wśród 15 par znajdziesz:
- 4 przymiotniki, których stopień wyższy tworzymy poprzez dodanie końcówki -er;
- 4 przymiotniki, w których następuje wymiana y na i;
- 3 przymiotniki, w których następuje podwojenie ostatniej litery;
- 2 długie przymiotniki wymagające dodania more;
- 2 przymiotniki nieregularne.
Do dzieła!
Na początku zajęć przedstaw swoim uczniom zasady stopniowania przymiotników w języku angielskim. Kiedy omówicie już temat i poznacie kilka przykładowych przymiotników, rozdaj uczniom karty Memome.
Pierwszym zadaniem uczniów jest podzielenie zobrazowanych na Memome przymiotników na grupy w zależności od zasady ich stopniowania (przypomnij sobie powyższą listę).
Kiedy uczniowie skończą pierwsze zadanie, poproś aby na kartkach stworzyli tabelkę bądź listę innych przymiotników należących do poznanych grup. W tym właśnie momencie uczniowie mogą skorzystać ze słowników.
Twoi uczniowie przećwiczą:
- nowe słownictwo;
- stopniowanie przymiotników;
- pracę ze słownikiem;
- pracę w grupie.
Najnowsze inspiracje
Celuj w dialog!
Dorośli uczniowie, przychodzący na lekcje języka obcego, doskonale wiedzą, że ważnym elementem nauki języka jest ćwiczenie ustnych wypowiedzi. Nie wszyscy jednak są skorzy do tego,
Gramatyka – przepowiadanie przyszłości
Większość z nas chciałaby zapewne wiedzieć, co spotka nas w przyszłości. Nowe zawodowe wyzwania? Wielka miłość? Zwycięski los na loterii, zapewniający ogromną wygraną? Wróżby, dające
Rozgrzewka – co będziemy dzisiaj robić
Uczniowie, którzy przychodzą na lekcję języka obcego, bardzo często zastanawiają się, co też ciekawego spotka ich w sali zajęciowej tym razem. To zainteresowanie można wykorzystać