Co powiecie na CLIL podczas zajęć z przedszkolakami? Może tak matematyka? Jeśli nie wiecie, jak połączyć naukę języka z nauką matematyki, koniecznie zapoznajcie się z naszym pomysłem na proste ćwiczenie, które pomoże najmłodszym poznać nazwy liczebników oraz nauczy ich wykonywać proste działania w zakresie 10.
Czas potrzebny na przygotowanie: około 5 minut
Czas potrzebny na przeprowadzenie: 20 minut
Potrzebne materiały:
- papierowe torebki śniadaniowe
- kartki A4
- marker
- wskaźnik – świetnie sprawdzi się packa na muchy
Świetnie sprawdzi się na zajęciach:
- indywidualnych
- grupowych

Odpowiednie przygotowanie
Na kartkach A4 zapisz dużą czcionką proste działania matematyczne, których wyniki będą mieścić się w zakresie od 1 do 10, a na torebkach papierowych wyniki tych działań.

Przed rozpoczęciem zabawy poproś dzieci aby wspólnie z tobą usiadły w kółku. Na środku rozłóż torebki lub kartki z liczbami. Jednemu z dzieci wręcz wskaźnik.
Do dzieła!
Pokazuj swoim uczniom kolejne działania. Osoba, która trzyma wskaźnik ma za zadanie udzielić głośno odpowiedzi i wskazać odpowiednią liczbę spośród tych znajdujących się na podłodze. Dzieci przekazują sobie wskaźnik i kolejno odpowiadają na pytania.

Twoi uczniowie przećwiczą:
- nazwy liczebników w wybranym języku obcym;
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Autorką pomysłu jest Marlena Kubelczuk. Koniecznie zapoznajcie się z innymi jej pomysłami na blogu: Nauczycielka angielskiego.
Najnowsze inspiracje


Celuj w dialog!
Dorośli uczniowie, przychodzący na lekcje języka obcego, doskonale wiedzą, że ważnym elementem nauki języka jest ćwiczenie ustnych wypowiedzi. Nie wszyscy jednak są skorzy do tego,


Gramatyka – przepowiadanie przyszłości
Większość z nas chciałaby zapewne wiedzieć, co spotka nas w przyszłości. Nowe zawodowe wyzwania? Wielka miłość? Zwycięski los na loterii, zapewniający ogromną wygraną? Wróżby, dające


Rozgrzewka – co będziemy dzisiaj robić
Uczniowie, którzy przychodzą na lekcję języka obcego, bardzo często zastanawiają się, co też ciekawego spotka ich w sali zajęciowej tym razem. To zainteresowanie można wykorzystać