inspiracje zestaw kości RPG

Konwersacje – rzuć kośćmi i mów

Różnościenne kostki przydają się nie tylko do gier RPG. Możesz z nimi usprawnić pracę w parach, powtórzyć słówka, oraz sprawić, by wiele ćwiczeń komunikacyjnych nabrało nowych barw, które rozjaśnią twoją klasę!

Czas potrzebny na przygotowanie: 0 minut

Czas przeprowadzenia: od 15 minut do całej lekcji

Potrzebne materiały: 

  • kostki RPG
  • tablica
  • papier i coś do pisania
inspiracja rpg

Odpowiednie przygotowanie

Zanim rozpoczniecie grę, zapiszcie na tablicy 20 słówek, które ostatnio się pojawiły, lub też takich, które uczniowie najbardziej lubią (kryteria zależą od pomysłowości – mogą być np. słówka na literę P itp.). 

Wyjaśnij uczniom, że będą w parach odgrywać krótkie rozmowy, z których każda będzie zupełnie inna, bo jej specyfika zostanie określona na podstawie rzutów kostką. Każda para rzuca kostkami i na podstawie uzyskanych wyników określa jaka będzie to rozmowa, gdzie będzie przebiegać, czego dotyczyć i kto będzie jej bohaterem.

Do dzieła!

Na początku zabawy uczniowie muszą wykonać serię rzutu różnościennymi kostkami.

Rzut kostką czterościenną (tzw. k4) pozwoli uczniom określić kogo będą odgrywać (np.  wyrzucona 1 oznacza, że będą odgrywać celebrytę, 2 – superbohatera, 3 – postać z literatury lub filmu, 4 – kosmitę).

Rzut k6 określi jaki jest rejestr językowy rozmowy (np. 1 – pogawędka rodzinna, 2 – rozmowa telefoniczna z dawno niewidzianym znajomym, 3 – kłótnia z kolegą lub koleżanką z klasy/pracy, 4 – negocjacje z terrorystą, 5 – pierwsza randka, 6 – przypadkowa rozmowa z nauczycielem/wykładowcą/szefem).

Rzut k8 określi miejsce, w którym odbywa się spotkanie ( np. 1 – park, 2 – szkoła/praca, 3 – cmentarz, 4 – pub/dyskoteka, 5 – bank, 6 – szpital, 7 – ulica, 8 – muzeum).

Dwie k10 będą pomagały określić tematy rozmowy. Proponuję, by jedna k10 oznaczała akcje (np. iść, brać, robić itp. – w zależności od zaawansowania grupy), a druga opisywała przymiotniki (np. duży, mały, piękny itp. – w zależności od grupy).

Rzut k12 pomoże zawęzić temat rozmowy. Jeśli zadanie ma ćwiczyć ogólny angielski, można przyjąć szerokie tematy (np. 1 – pogoda, 2 – przyjaciele, 3 – pieniądze, 4 – środowisko naturalne, 5 – hobby, 6 – sztuka, 7 – technologia, 8 – uczucia, 9 – codzienna rutyna, 10 – nauka, 11 – zakupy, 12 – zwierzęta), można też zawęzić i sprecyzować tematy do zakresu, który aktualnie powinna przećwiczyć grupa.

Ostatnia kostka, k20, wskaże, które z zapisanych wcześniej na tablicy słówek należy wykorzystać w trakcie rozmowy.

Gdy już wszystkie pary mają swoje wyniki rzutów, daj im chwilę na opracowanie rozmów.

To zadanie, w czasie którego przyjazny kosmita może spotkać się na cmentarzu z Batmanem na pierwszej randce. Będą zrywać piękne kwiaty i rozmawiać o zakupach, a w czasie rozmowy będzie musiało pojawić się słówko shenanigans

Inspirację przygotowała dla was Monika z bloga That is Evil

Twoi uczniowie przećwiczą:

  • budowanie wypowiedzi w języku obcym;
  • reagowanie na zmieniającą się dynamicznie sytuację;
  • słownictwo z poprzednich zajęć.

Najnowsze inspiracje

Inspiracje
Teacher's Corner

Celuj w dialog!

Dorośli uczniowie, przychodzący na lekcje języka obcego, doskonale wiedzą, że ważnym elementem nauki języka jest ćwiczenie ustnych wypowiedzi. Nie wszyscy jednak są skorzy do tego,

Czytaj »
ćwiczenie na czas przyszły
Gramatyka
Teacher's Corner

Gramatyka – przepowiadanie przyszłości

Większość z nas chciałaby zapewne wiedzieć, co spotka nas w przyszłości. Nowe zawodowe wyzwania? Wielka miłość? Zwycięski los na loterii, zapewniający ogromną wygraną? Wróżby, dające

Czytaj »
Rozgrzewka - co będziemy dzisiaj robić
Inspiracje
Teacher's Corner

Rozgrzewka – co będziemy dzisiaj robić

Uczniowie, którzy przychodzą na lekcję języka obcego, bardzo często zastanawiają się, co też ciekawego spotka ich w sali zajęciowej tym razem. To zainteresowanie można wykorzystać

Czytaj »

Zapisz się do newsletter'a

[mailerlite_form form_id=1]

Zapisz się do newsletter'a

[mailerlite_form form_id=1]